Pages

Monday, April 30, 2012

Elly muncul juara di Kangar


BERAKSI di halaman sendiri memberi kelebihan kepada Elly Idzlianizar Ilias untuk meraih kemenangan pertamanya musim ini dalam kategori CP130 pada Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS 2012 yang berlangsung di Litar Stadium Utama Kangar, Perlis semalam.
Selain kemenangan peribadi pertamanya musim ini, Elly turut menghadiahkan kemenangan tersebut buat pertama kalinya kepada pasukannya, Suzuki Fortyone Racing.
Elly menamatkan perlumbaan 15 pusingan itu dengan catatan masa keseluruhan 11 minit 31.487s mengatasi dua pelumba Faito Motobert Racing, Ahmad Fazrul Sham dan Ahmad Fuad Baharudin.
Fazrul menamatkan perlumbaan di tempat kedua dengan masa 11:34.583s manakala Fuad di kedudukan ketiga dengan catatan 11:35.502s.
Bagi Elly, tidak ada apa yang lebih manis baginya selain daripada berjaya menghadiahkan kemenangan tersebut kepada seluruh krew pasukan dan juga ahli keluarga serta peminat-peminat yang hadir memberikan sokongan.
"Beraksi di halaman sendiri membakar semangat dan menambahkan keyakinan saya. Tambahan pula saya tidak mahu mengecewakan sokongan dan harapan daripada mereka semua. Saya juga mengucapkan berbanyak terima kasih kepada seluruh ahli pasukan yang sentiasa bekerja keras untuk mendapatkan pelarasan jentera terbaik sejak saingan pusingan pertama lagi," jelas Elly yang menunggang jentera Suzuki buat musim pertama sepanjang penglibatannya dengan kejuaraan ini.
Sumber: Kosmo

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...